Współpraca LOT-u z Nordicą wchodzi w życie

Współpraca LOT-u z Nordicą wchodzi w życie Pierwszy bombardier CRJ-900 (o znakach ES-ACC) wylądował po 15:30 na Lotnisku Chopina w Warszawie, wykonując dla LOT-u rejs z Tallinna. Kolejny samolot tego typu (ES-ACB) przyleciał ze stolicy Estonii tuż po godzinie 18 i od razu wykonał pierwszy rejs dla LOT-u do Sztokholmu.W sumie w tym roku LOT będzie użytkował dwa bombardiery CRJ-900, które będą...
19/11/2016 08:53   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_0014d 2016-12-05 13:40   
gość_0014d - Profil gość_0014d
po prostu nie ma w systemie jeszcze nowego rozkładu letniego (zawsze wkleja sie stary z automatu)
gość_c89ab 2016-12-05 13:15   
gość_c89ab - Profil gość_c89ab
Coś chyba nie do końca jest tak jak miało być z tą współpracą. Do Arlandy i Tallina CR900 latają tylko w sezonie zimowym, a potem w sezonie letnim znowu są Embraery LOT. To jak to w końcu będzie? Czyżby samoloty Nordica miały w końcu latać na innych niż pierwotnie założono trasach>
gość_f8b8c 2016-11-28 12:05   
gość_f8b8c - Profil gość_f8b8c
"Owszem, można polecieć z WAW (popołudniowym LO787) przez TLL do OSL, ARN, BRU i MUC, VNO (w 12345) i TRD (w 7, ale powrót w 5!)" - tylko po co nadrabiać drogi do Brukseli i Monachium, jeśli z WAW można tam polecieć 3 razy dziennie. Co do Sztokholmu czy Wilna można by ewentualnie rozważyć taką opcję, bo nadrobienie drogi jest stosunkowo małe.
"Rozumiem, że w interesie Estończyków nie jest uruchamianie (przez LOT czy przez samą Nordicę) wczesnoporannej rotacji TLL-WAW i późnowieczornej WAW-TLL" - bez takiego połączenia biznes z Estonii nie ma szansy na załatwienie interesów w Europie w trakcie jednego dnia korzystając tylko z istniejącej siatki Nordiki i LOT-u. Prędzej skorzysta z oferty Finnaira, Air Balticu, SAS-u czy nawet Lufy. Takie połączenie na nocowanie w Tallinie to powinien być priorytet dla LOT-u i Nordiki – mogliby się ewentualnie dogadać, w jakie dni LOT nocuje w Tallinie, a w jakie Nordica puszcza lot do WAW wcześnie rano. Obecne dwa połączenia LOT-u w okolicach południa i wczesnego popołudnia są zbyt blisko siebie i nie dają możliwości wielu przesiadek, zwłaszcza w Tallinie.
„Jednocześnie nie bardzo widzę sens utrzymywania tras z TLL do NCE, SPU, ODS czy nawet KBP kilka razy w tygodniu, skoro do tych miast mógłby zawieźć Estończyków LOT” – Nicea, Split i Odessa to trasy sezonowe, oferowane raz w tygodniu (chyba w soboty). Kijów lata bodajże 5 razy w tygodniu. Oferta LOT-u jest nieporównanie bogatsza.
„zwolnione częstotliwości Nordica mogłaby wykorzystać na jakieś nowe destynacje w Skandynawii lub Finlandii (niekoniecznie HEL, bo to byłoby kopanie się z koniem, czyli z Finnairem), z których mogliby skorzystać również Polacy” – proponowałbym pobliskie Turku, Tampere, Vaasa, Oulu, Umea (pn. Szwecja), Orebro (centralna Szwecja) – wszystkie w granicach ok. 1:10 lotu, czy to z nocowaniem w tych miastach, czy takie połączenia stricte weekendowe, po to by Szwedzi i Finowie mogli się zabawić w Tallinie, zwłaszcza biorąc pod uwagę problemy z dostępnością alkoholu w tych krajach (a zwłaszcza w Szwecji).
„Ponadto, na stronie internetowej LOT-u teoretycznie można zobaczyć rozkład lotów LOT-u z Nordicą, np. WAW-OSL, WAW-ORB czy WAW-GRQ (w przypadku dwóch ostatnich nawet względnie korzystny czasowo), jednak nie można zarezerwować biletu, bo wyskakuje komunikat o braku taryf dla tego wyszukiwania.” – Prawda. Sprawdzałem, ale rzeczywiście się nie da kupić biletu z WAW. Żeby dolecieć do Trondheim chyba trzeba zakupić dwa oddzielne bilety WAW-TLL i TLL-TRD.
gość_8d031 2016-11-22 22:01   
gość_8d031 - Profil gość_8d031
Mijają pierwsze dni współpracy. Ciekawe, jak to wygląda w praktyce?

Przeanalizowałem co nieco rozkład lotów Nordici i wychodzi na to, że nie jest zbyt zgrany z rozkładem LOT-u na trasie z/do Warszawy.

Owszem, można polecieć z WAW (popołudniowym LO787) przez TLL do OSL, ARN, BRU i MUC, VNO (w 12345) i TRD (w 7, ale powrót w 5!) i z powrotem. Ponadto da się wrócić przez TLL do WAW z AMS i VIE (ale tylko w 7).

Rozumiem, że w interesie Estończyków nie jest uruchamianie (przez LOT czy przez samą Nordicę) wczesnoporannej rotacji TLL-WAW i późnowieczornej WAW-TLL, gdyż to by im odebrało paxów na ich własnych kilku trasach, ale z drugiej strony dałoby im możliwość dotarcia do wielu miast nieobsługiwanych przez Nordicę.

Jednocześnie nie bardzo widzę sens utrzymywania tras z TLL do NCE, SPU, ODS czy nawet KBP kilka razy w tygodniu, skoro do tych miast mógłby zawieźć Estończyków LOT, a zwolnione częstotliwości Nordica mogłaby wykorzystać na jakieś nowe destynacje w Skandynawii lub Finlandii (niekoniecznie HEL, bo to byłoby kopanie się z koniem, czyli z Finnairem), z których mogliby skorzystać również Polacy.

Ponadto, na stronie internetowej LOT-u teoretycznie można zobaczyć rozkład lotów LOT-u z Nordicą, np. WAW-OSL, WAW-ORB czy WAW-GRQ (w przypadku dwóch ostatnich nawet względnie korzystny czasowo), jednak nie można zarezerwować biletu, bo wyskakuje komunikat o braku taryf dla tego wyszukiwania.

Rozumiem, że taryfy na połączenia tranzytowe via TLL (lub via CPH do GRQ i ORB) nie zostały jeszcze załadowane do systemu, mimo że od ogłoszenia umowy minęły już ok. 3 tygodnie.
Kelo 2016-11-20 18:32   
Kelo - Profil Kelo
gość_7701e: teraz coś mi się tam rozjaśniło w tym temacie, dzięki
gość_7701e 2016-11-20 16:11   
gość_7701e - Profil gość_7701e
kelo: Nordica otrzyma od lotu embrayera 170 (SP-LIN)
doatkowo crj nie są w dyspozycji Nordici tylko spółki regional jet (gdzie 49 procent ma lot i 51 nordica) Regional Jet posiada 3 crj, dwa leasinguje i jednego wraz z załoga lesinguje do połączeń z kopenhagi i spodziewa sie dalszych dostaw.
Główną motywacja zmiany partnera była niechęć do adrii która na połączenia z TLL puszczała maszyny w wieku 20+ acrj regional jetu zabierała w iinne miejsca. Nordica nie ma certyfikatu lini lotniczej i potrzebuje partnera z certyfikatem i systemem rezerwacyjnym.
gość_3fae3 2016-11-20 01:10   
gość_3fae3 - Profil gość_3fae3
kelo: Sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś ;)
gość_05f4a 2016-11-20 01:07   
gość_05f4a - Profil gość_05f4a
Na stronie nordici nadal brak tlumaczenia w jezyku polskim i finskim (dla sasiadow zza "miedzy"
Kelo 2016-11-20 00:13   
Kelo - Profil Kelo
Może ktoś mi to jakoś prosto wytłumaczyć, bo nie wiem czy zrozumiałem całe to przejęcie. Jak niby tej Nordicy ma się to opłacać/kalkulować? Ich flota to 6 maszyn, przebazowali dwie do Warszawy, w przyszłym roku trzecia ma zasilić Okęcie. Czyli połowa ich floty zostanie wkrótce zbazowana na lotnisku w innym kraju. Czy takim ruchem przypadkiem nie pozbywają się paxów z Tallina i pompują statystyki Warszawie swoimi samolotami? Jeśli tak, to czy skłoniła ich do tego jakaś wizja nie wiem np bankructwa i widzieli dwa wyjścia z większym i mniejszym złem? Pierwsze wyjście: upadłość linii i "znaczące" spadki ruchu w Tallinie (6 maszyn wyprzedane) Drugie wyjście: przejęcie przez obcy kapitał (LOT) i tylko "częściowe" spadki ruchu w Tallinie (bo 3 maszyny zostają, a trzy oddane większemu bratu za podpięcie się pod niego?)
gość_0e06e 2016-11-19 15:40   
gość_0e06e - Profil gość_0e06e
Szkoda tego Fokkera. To oni notowali największą punktualność spośród wszystkich samolotów obsługujących siatkę LOTu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy