gość_0014d
2016-12-05 13:40
po prostu nie ma w systemie jeszcze nowego rozkładu letniego (zawsze wkleja sie stary z automatu)
gość_c89ab
2016-12-05 13:15
Coś chyba nie do końca jest tak jak miało być z tą współpracą. Do Arlandy i Tallina CR900 latają tylko w sezonie zimowym, a potem w sezonie letnim znowu są Embraery LOT. To jak to w końcu będzie? Czyżby samoloty Nordica miały w końcu latać na innych niż pierwotnie założono trasach>
gość_f8b8c
2016-11-28 12:05
"Owszem, można polecieć z WAW (popołudniowym LO787) przez TLL do OSL, ARN, BRU i MUC, VNO (w 12345) i TRD (w 7, ale powrót w 5!)" - tylko po co nadrabiać drogi do Brukseli i Monachium, jeśli z WAW można tam polecieć 3 razy dziennie. Co do Sztokholmu czy Wilna można by ewentualnie rozważyć taką opcję, bo nadrobienie drogi jest stosunkowo małe.
"Rozumiem, że w interesie Estończyków nie jest uruchamianie (przez LOT czy przez samą Nordicę) wczesnoporannej rotacji TLL-WAW i późnowieczornej WAW-TLL" - bez takiego połączenia biznes z Estonii nie ma szansy na załatwienie interesów w Europie w trakcie jednego dnia korzystając tylko z istniejącej siatki Nordiki i LOT-u. Prędzej skorzysta z oferty Finnaira, Air Balticu, SAS-u czy nawet Lufy. Takie połączenie na nocowanie w Tallinie to powinien być priorytet dla LOT-u i Nordiki – mogliby się ewentualnie dogadać, w jakie dni LOT nocuje w Tallinie, a w jakie Nordica puszcza lot do WAW wcześnie rano. Obecne dwa połączenia LOT-u w okolicach południa i wczesnego popołudnia są zbyt blisko siebie i nie dają możliwości wielu przesiadek, zwłaszcza w Tallinie.
„Jednocześnie nie bardzo widzę sens utrzymywania tras z TLL do NCE, SPU, ODS czy nawet KBP kilka razy w tygodniu, skoro do tych miast mógłby zawieźć Estończyków LOT” – Nicea, Split i Odessa to trasy sezonowe, oferowane raz w tygodniu (chyba w soboty). Kijów lata bodajże 5 razy w tygodniu. Oferta LOT-u jest nieporównanie bogatsza.
„zwolnione częstotliwości Nordica mogłaby wykorzystać na jakieś nowe destynacje w Skandynawii lub Finlandii (niekoniecznie HEL, bo to byłoby kopanie się z koniem, czyli z Finnairem), z których mogliby skorzystać również Polacy” – proponowałbym pobliskie Turku, Tampere, Vaasa, Oulu, Umea (pn. Szwecja), Orebro (centralna Szwecja) – wszystkie w granicach ok. 1:10 lotu, czy to z nocowaniem w tych miastach, czy takie połączenia stricte weekendowe, po to by Szwedzi i Finowie mogli się zabawić w Tallinie, zwłaszcza biorąc pod uwagę problemy z dostępnością alkoholu w tych krajach (a zwłaszcza w Szwecji).
„Ponadto, na stronie internetowej LOT-u teoretycznie można zobaczyć rozkład lotów LOT-u z Nordicą, np. WAW-OSL, WAW-ORB czy WAW-GRQ (w przypadku dwóch ostatnich nawet względnie korzystny czasowo), jednak nie można zarezerwować biletu, bo wyskakuje komunikat o braku taryf dla tego wyszukiwania.” – Prawda. Sprawdzałem, ale rzeczywiście się nie da kupić biletu z WAW. Żeby dolecieć do Trondheim chyba trzeba zakupić dwa oddzielne bilety WAW-TLL i TLL-TRD.
gość_8d031
2016-11-22 22:01
Mijają pierwsze dni współpracy. Ciekawe, jak to wygląda w praktyce?
Przeanalizowałem co nieco rozkład lotów Nordici i wychodzi na to, że nie jest zbyt zgrany z rozkładem LOT-u na trasie z/do Warszawy.
Owszem, można polecieć z WAW (popołudniowym LO787) przez TLL do OSL, ARN, BRU i MUC, VNO (w 12345) i TRD (w 7, ale powrót w 5!) i z powrotem. Ponadto da się wrócić przez TLL do WAW z AMS i VIE (ale tylko w 7).
Rozumiem, że w interesie Estończyków nie jest uruchamianie (przez LOT czy przez samą Nordicę) wczesnoporannej rotacji TLL-WAW i późnowieczornej WAW-TLL, gdyż to by im odebrało paxów na ich własnych kilku trasach, ale z drugiej strony dałoby im możliwość dotarcia do wielu miast nieobsługiwanych przez Nordicę.
Jednocześnie nie bardzo widzę sens utrzymywania tras z TLL do NCE, SPU, ODS czy nawet KBP kilka razy w tygodniu, skoro do tych miast mógłby zawieźć Estończyków LOT, a zwolnione częstotliwości Nordica mogłaby wykorzystać na jakieś nowe destynacje w Skandynawii lub Finlandii (niekoniecznie HEL, bo to byłoby kopanie się z koniem, czyli z Finnairem), z których mogliby skorzystać również Polacy.
Ponadto, na stronie internetowej LOT-u teoretycznie można zobaczyć rozkład lotów LOT-u z Nordicą, np. WAW-OSL, WAW-ORB czy WAW-GRQ (w przypadku dwóch ostatnich nawet względnie korzystny czasowo), jednak nie można zarezerwować biletu, bo wyskakuje komunikat o braku taryf dla tego wyszukiwania.
Rozumiem, że taryfy na połączenia tranzytowe via TLL (lub via CPH do GRQ i ORB) nie zostały jeszcze załadowane do systemu, mimo że od ogłoszenia umowy minęły już ok. 3 tygodnie.
gość_7701e: teraz coś mi się tam rozjaśniło w tym temacie, dzięki
gość_7701e
2016-11-20 16:11
kelo: Nordica otrzyma od lotu embrayera 170 (SP-LIN)
doatkowo crj nie są w dyspozycji Nordici tylko spółki regional jet (gdzie 49 procent ma lot i 51 nordica) Regional Jet posiada 3 crj, dwa leasinguje i jednego wraz z załoga lesinguje do połączeń z kopenhagi i spodziewa sie dalszych dostaw.
Główną motywacja zmiany partnera była niechęć do adrii która na połączenia z TLL puszczała maszyny w wieku 20+ acrj regional jetu zabierała w iinne miejsca. Nordica nie ma certyfikatu lini lotniczej i potrzebuje partnera z certyfikatem i systemem rezerwacyjnym.
gość_3fae3
2016-11-20 01:10
kelo: Sam sobie na to pytanie odpowiedziałeś ;)
gość_05f4a
2016-11-20 01:07
Na stronie nordici nadal brak tlumaczenia w jezyku polskim i finskim (dla sasiadow zza "miedzy"
Może ktoś mi to jakoś prosto wytłumaczyć, bo nie wiem czy zrozumiałem całe to przejęcie. Jak niby tej Nordicy ma się to opłacać/kalkulować? Ich flota to 6 maszyn, przebazowali dwie do Warszawy, w przyszłym roku trzecia ma zasilić Okęcie. Czyli połowa ich floty zostanie wkrótce zbazowana na lotnisku w innym kraju. Czy takim ruchem przypadkiem nie pozbywają się paxów z Tallina i pompują statystyki Warszawie swoimi samolotami? Jeśli tak, to czy skłoniła ich do tego jakaś wizja nie wiem np bankructwa i widzieli dwa wyjścia z większym i mniejszym złem? Pierwsze wyjście: upadłość linii i "znaczące" spadki ruchu w Tallinie (6 maszyn wyprzedane) Drugie wyjście: przejęcie przez obcy kapitał (LOT) i tylko "częściowe" spadki ruchu w Tallinie (bo 3 maszyny zostają, a trzy oddane większemu bratu za podpięcie się pod niego?)
gość_0e06e
2016-11-19 15:40
Szkoda tego Fokkera. To oni notowali największą punktualność spośród wszystkich samolotów obsługujących siatkę LOTu.