LOT: Ponad 1 mld złotych zysku netto w 2023 roku

LOT: Ponad 1 mld złotych zysku netto w 2023 roku Polskie Linie Lotnicze LOT zamknęły 2023 rok z 1,074 mld złotych zysku netto oraz 1,129 mld złotych zysku na działalności operacyjnej EBIT, przy przychodach ze sprzedaży wynoszących 10,121 mld zł, przewożąc 10,021 mln podróżnych. Rekordowym w historii PLL LOT miesiącem okazał się lipiec, kiedy to liczba pasażerów na pokładach przewoźnika przekroczyła milion, natomiast w...
3 dni, 2 godziny temu   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
jsg 2024-06-30 19:18   
jsg - Profil jsg
Przypomniałem tylko twoje wypowiedzi do różnych forumowiczów.
Michalina12 2024-06-30 19:06   
Michalina12 - Profil Michalina12
Jsg: czyli Ty jestes zapewne redaktorem tekstów na tym portalu a następnie udzielasz się jako komentujący…hmm… jest to wielce nieetyczne i godne manipulatora. Jesli jestes autorem tekstów lub tez adminem tej strony to nie recenzuje się swoich tekstów. Nazywa się to manipulacja.
Michalina12 2024-06-30 19:06   
Michalina12 - Profil Michalina12
Jsg: czyli Ty jestes zapewne redaktorem tekstów na tym portalu a następnie udzielasz się jako komentujący…hmm… jest to wielce nieetyczne i godne manipulatora. Jesli jestes autorem tekstów lub tez adminem tej strony to nie recenzuje się swoich tekstów. Nazywa się to manipulacja.
jsg 2024-06-30 18:41   
jsg - Profil jsg
Ec29: Poniżej przypominam odpowiedzi Michaliny12. Komentarz zbyteczny.
1) Do jsg: jak ja się cieszę ze to Ty możesz sobie kiwnąć tylko swoim palcem w lewym bucie i na pewno nie będziesz decydować o tym czy lotnisko w Radomiu będzie otwarte czy zamknięte ????????????
2) Do jsg: widac ze komentarze pisza te same osoby co uznają się za wielkich znawców i fachowców. Tylko co z tego ze Modlin miał setki tysięcy odprawionych pasażerów jak Ryanarowi dopłacano za latanie. To dopiero jest bezsens żeby dopłacać linii lotniczej za to ze lata z Modlina!!! Logika komentujących jest porażająca i tragiczna wręcz. Ja wiec proponuje żeby te osoby podjęły prace w samorządzie województwa i zapoznały ile to Mazowsze beceluje za te „renomowane” linie lotnicze .
3) Do air: ale ty jestes prymitywny w swoich komentarzach. LOT em nie latają tylko wiesniacy z Podhala tylko również biznes i klasa średnia. Leciałam właśnie do Baku. Samolot zapełniony w 100 procentach . Pasażerów z Polski było może z 10 reszta to ruch tranzytowy. Jesli twierdzisz ze nie chcesz narodowej linii lotniczej to jestes po prostu głupi a głupotę trudno komentować .
4) Do jsg: nie napinaj się tak bo Ci gumka od majtek pęknie. Na razie Twoje komentarze są tak głupie i nieracjonalne iż nie widzę żadnego sensu żeby publicznie odpowiadać na Twoje pytania. Jak zmądrzejesz to będziemy rozmawiać.
5) Pseudoartykul pisany przez pseudospecjaliste o wyimaginowanych problemach. Trzeba jednak przyznać i to wprost ze chyba autorzy tych artykułów otrzymują jakieś gratyfikacje od tanich linii lotniczych bo trudno zrozumieć ta nienawiść i niechęć do narodowych linii lotniczych które są nasze własne i które chca rozwijać kierunki z lotniska w Polsce. To jest jakoś szok jak się czyta komentarze ludzi którzy żywią jakaś nienawiść i ogromna niechęć do tego co polskie.
6) Do rostar. Kolejny mądrala się odezwał. A skąd Ty wiesz dlaczego bilety z Chopina kosztują 2.400 a z Radomia taniej. Za wyjątkiem inwektyw pogardy i która jest zawarta powyżej nie masz nic do przekazania bos głupi i pusty jak bęben. To Państwo decyduje skąd Warszawiacy będą latać bo to inwestycja rządowa.jak bys był mądrzejszy to może bys zrozumiał ze Radom jest częścią północna Centralnego Okręgu Przemysłowego który obecnie jest infrastrukturalnie upośledzony i potrzebuje tej inwestycji. A warszawskie ogórki mogą trochę wcześniej wstać i ruszyć tyłek na to lotnisko.Chwała PiS ze myśli perspektywicznie bo to piękne nowoczesne lotnisko i ma wioskę więcej do zaoferowania niż psują buda w Modlinie która jest prywatnym lotniskiem Ryanair.
7) Do kurak03: Człowieku. Pitolisz ze aż czytać tego nie można. Radom stworzono po tożeby przejął ruch czarterowy i całych „tanich” linii lotniczych. Jest pewne zamierzenie i będzie ono realizowane właśnie przez Radom a Ty możesz śmiać się skakać do góry i tak niczego nie zmienisz. Lotnisko jest nowoczesne i bardziej wydajne niż Okęcie i Modlin. I nie bądź śmieszny : każde przedsiębiorstwo liczy koszty. Jesli to lotnisko będzie tańsze to wkrótce zaczną z niego latac tanie linie dla których nie liczy się żaden prestiż tylko koszty. A teraz po prostu jest okres popandemiczny wiec zwolniło się trochę miejsca po innych liniach na Chopinie. Nie będzie jednak to trwało wiecznie.!!! Ponadto ja dobie nie życzę jako podatniczka żeby moje podatki szły na wspieranie jakiegoś śmierdziela z Irlandii bo Modlin to jego prywatne lotnisko. To jest po prostu skandal i trzeba z tym skończyć.
Michalina12 2024-06-30 15:55   
Michalina12 - Profil Michalina12
Do ec29: ależ ty bzdury wypisujesz. W około Stambulu mieszka może i 20 czy nawet i 40 milionów ludzi: większość Turków to dziadostwo nie stać ich na kupno biletu do pobliskiej wioski a co dopiero żeby podróżować po świecie. Ale właśnie po to się buduje komponent kolejowy żeby był port centralny. Ryanair nie jest konkurencja dla LOT.Tanie linie są tanie tylko z nazwy. Kupiłam właśnie bilet do Skopje LOTem. A mogłam do Salonik Ryanair. Ceny LOT były niższe.Nie kazdy będzie latać wizzair na Malediwy przez Abu Dhabi. Stawiam na komfort i wygodę jak mam lecieć tak daleko.
ec29 2024-06-30 12:34   
ec29 - Profil ec29
@michalina12

Mam nadzieję, że wiesz, że Turkish stał się ogromny, bo w okresie wzrostu był chroniony administracyjnie przed konkurencją. Podczas, gdy LOT przegrał walkę po otwarciu konkurencji: jest trzecią linią w Polsce i tylko dzięki szczęśliwemu zbiegowi okoliczności w ogóle dotrwał do czasu, gdy zabrakło slotów na Okęciu. Zwolennicy budowy wielkiego przesiadkowego LOT-u, czyli Mikosz/Wilk/Milczarski zrobili dobrą rzecz (przejęli sloty, LOT ma ponad 61%), ze złego powodu (chcieli rozwijać przesiadki, na których LOT traci). Teraz przy dowolnym otwarciu konkurencji na rynku warszawskim (CPK, drugi pas na Okęciu, czy 800 operacji dziennie przy jednym pasie) LOT zostanie wykończony i prawdopodobnie zrobi to Ryanair. Choć Wizz odgraża się, że może wstawić 30 samolotów na Okęcie.

Poza tym w promieniu 100 km od Okęcia mieszka około 5 mln osób, a w promieniu 100 km od IST około 16,5 mln. Turyści przybywający: Istanbul ponad 20 mln w 2023, Warszawa nie wiadomo ile w 2023, ale przed pandemią to było niecałe 3 mln.
sauvi 2024-06-30 11:44   
sauvi - Profil sauvi
@NYC277: liczby dotyczył grup LH oraz AF-KLM. Zanim skrytykujesz może się doedukuj troszkę. O ortografii nie wspominam.
Michalina12 2024-06-29 21:42   
Michalina12 - Profil Michalina12
Jsg: zobacz link Turkish Airlines un succès fulgurant au service d’Erdogan
Michalina12 2024-06-29 21:40   
Michalina12 - Profil Michalina12
Kurak03: przepraszam a co interesującego wnosi Twój wpis?
NYC777 2024-06-29 08:53   
NYC777 - Profil NYC777
Do sauvi! Za nim cos napiszesz to moze sie do edukuj troszke. Air France nie ma floty 550 samolotow tylko 216 z koleji Lufthansa nie ma 700 samolotów tylko 294 , AF i LH nawet nie znajduja sie w pierwszej 10 lini lotniczych pod względem floty. Warto czasem poczytac za nim sie cos napisze
kurak03 2024-06-29 06:27   
kurak03 - Profil kurak03
Super wiadomość.
Szkoda tylko że dobry nastrój psują jak zwykle "interesujące" wypowiedzi michaliny12... ehhh....
Trzymamy kciuki za LOT i czekamy na analizę
jsg 2024-06-28 20:15   
jsg - Profil jsg
A możesz podać linki do tych historii, które zawierają historyczne statystyki i potwierdzają twoja hipotezę?
ec29 2024-06-28 19:32   
ec29 - Profil ec29
Na trasie do LAX też nie było Aeroflotu, stąd takie dobre wyniki LAX-u. Który wcale nie jest oczywistym kierunkiem, bo nie ma żadnych silnych związków biznesowych pomiędzy Warszawą, a Los Angeles. W Kalifornii istnieje jeden prosty kierunek dla LOT-u i jest to San Jose. Tam LOT mógłby latać 7 razy w tygodniu plus 3 razy sezonowo do Krakowa.
ec29 2024-06-28 19:24   
ec29 - Profil ec29
Wysokie zyski i bardzo wysoka rentowność nie dziwi. Wynika z czterech czynników:

1. W 2023 LOT miał (wg raportu tygodniowego od 1 lipca) 2 580/4 201 = 61,4% slotów na Okęciu. Co oznacza absolutną dominację. Na long-haulu jeszcze lepiej, bo konkurent był tylko na trasie do Pekinu. Konkurent był też na trasie Budapeszt - Seul.
2. Cieplarniane warunki na trasie Europa - Azja w związku z wojną na Ukrainie. Mocne ograniczenie oferty plus całkowity brak Aeroflotu.
3. Cieplarniane warunki na trasie Europa - USA/Kanada powstałe po wykończeniu Norwegiana.
4. Leasingi podpisywane w czasie niskich stóp procentowych.

Warto jeszcze odnotować, co zauważono na forum skyscrapercity: w ciągu najbliższych 12 miesięcy LOT dokona skokowego wzrostu floty. Liczba MAX-ów wzrośnie z 12 do 26, a 737 z 18 do 32. Do tego dojdą jeszcze trzy E295. To jest gigantyczny wzrost, oznacza to wielką walkę o rynek.
Michalina12 2024-06-28 18:22   
Michalina12 - Profil Michalina12
Do jsg: poczytaj sobie historie Emirates lub Turkish airlines.
jsg 2024-06-28 15:34   
jsg - Profil jsg
Każda linia lotnicza miała kiedyś po kilka samolotów. Czy mogłabyś przedstawić historyczne dane statystyczne na potwierdzenie swojej wypowiedzi?
Michalina12 2024-06-28 14:50   
Michalina12 - Profil Michalina12
Do Sauvi: niewiara jest domena słabych i wykluczonych.Air Asiana czy Turkish airlines tez kilkanaście lat temu miały po kilka samolotów…Nie wspomnę o takich liniach jak Etiophian. Więcej wiary w siebie mniej defetyzmu . Podejrzenie na życie zależy od tego czy się patrzy jako optymista czy niedowiarek.
Carl 2024-06-28 10:34   
Carl - Profil Carl
Czekamy zatem na redakcyjna analize wynikow.
sauvi 2024-06-28 06:51   
sauvi - Profil sauvi
Dobre wyniki finansowe cieszą. Lot ma 76 samolotów, Air France ponad 550, Lufthansa ponad 700. Inna wielkość siatki, inna wielkość rynku. Opowieści o "przegonieniu" należy między bajki włożyć.
Michalina12 2024-06-27 21:42   
Michalina12 - Profil Michalina12
Wspaniała wiadomość. Tylko się cieszyć ! Oby LOT przegonił Lufthanse i Air France!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy