Etihad w Warszawie! Kolejne połączenie na Bliski Wschód

Etihad w Warszawie! Kolejne połączenie na Bliski Wschód Narodowy przewoźnik Zjednoczonych Emiratów Arabskich uruchomi połączenie z Warszawy do swojego hubu w Abu Zabi. Loty zostaną zainaugurowane 3 czerwca 2025 roku i będą odbywać się cztery razy w ciągu tygodnia.Warszawa - Abu Dhabi  Warszawa 11:15 - 19:00 Abu Zabi (-2-4-67)Abu Zabi 2:45 - 6:50 Warszawa (-2-4-67) Połączenie będzie obsługiwane boeingami 787-9...
06/09/2024 10:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
ec29 2024-09-09 19:11   
ec29 - Profil ec29
@krzysiekl

LOT uruchomił Kolombo w nieludzkich godzinach. Przylot około 6 rano (1:30 czasu zimowego warszawskiego). I niby co ludzie maja zrobić po przylocie? Zapłacić za dodatkowy nocleg, iść spać, żeby wstać o 16 (13:30 czasu warszawskiego) i potem nie spać w nocy? A drugą stronę wylot o 8, czyli przyjazd na lotnisko o 6, czyli wyjazd z hotelu o 5, wstawanie o 4 (23:30 czasu warszawskiego).

Dlatego najlepiej by wylot odbywał się po 22, ale może tez być po 20. Zakładając wylot o 22:50 przylatujemy o 8:00 czasu warszawskiego i 12:30 lokalnego. Jedziemy do hotelu, staramy dotrwać do 22:00 czasu lokalnego i odsypiamy częściowo nieprzespaną noc. W drugą stronę o 14:30, czyli idealny wyjazd z hotelu o 11:30. Przylot około 20:00 czasu warszawskiego. I za coś takiego można zapłacić 500 zł więcej, niż za tani bilet z przesiadką gdzieś tam.
ec29 2024-09-09 18:50   
ec29 - Profil ec29
@jjemiolo

Zacznę od Bangkoku: myślę, że sugerujesz się liczbą osób, które poleciały z WAW do BKK z przesiadką. Linie lotnicze tradycyjne tak właśnie postępują. Ale taki Ryanair myśli inaczej. Oni uważają, że jeśli jest rejon turystyczny i połączą go z aglomeracją o określonej liczbie ludności i określonych dochodach to mogą wykreować ruch turystyczny od zera. Moim zdaniem do BKK ludzie latają bo tam są tanie bilety. Co jest argumentem przeciw uruchamianiu tak długiego połączenia. krzysiekl proponuje, by tanie bilety do BKK finansować z drogich biletów z przesiadką w BKK, co ma pewien sens, choć nie wiem, czy Thai się zgodzi i czy rynek drogich połączeń w tamtym rejonie jest wystarczająco duży. lysypiotr76 napisał, że po wejściu Etihadu walka o rynek azjatycki południowo-wschodni jest przegrana i ja się z tym częściowo zgadzam i dotyczy to zwłaszcza BKK z absurdalnie tanimi biletami.

Kathmandu: hipoteza jest taka, że mało osób poleciało z Warszawy do Kathmandu z przesiadką, bo bilety do Kathmandu są drogie. Absurdalnie drogie biorąc pod uwagę długość rotacji z łatwością mieszczącą się w ciągu 24h. Idąc logiką Ryanaira, otwierając Himalaje z miasta i państwa, w którym chodzenie po górach jest bardzo popularne jesteśmy skazani na sukces. Zwłaszcza, że w Zachodniej Europie, poza wyjątkami, chodzenie po górach jest mało popularne i dlatego nie ma bezpośrednich lotów. Dodatkowym atutem jest sezon himalajski przypadający na niski sezon atlantycki. Himalaje są kierunkiem, którym można próbować dopełnić samoloty transatlantyckie w niskim sezonie, bo Amerykanie też chodzą po górach, może % nie tak jak Polacy, ale ich jest więcej.

Muscat i Gondar (lotnisko na razie jest chyba tylko krajowe, ale dyskutujemy w trybie, czy gdyby udało się uzyskać zgody to...). Obydwa kierunki sezonowo w sezonie jesień/zima/wiosna poza okresem świąteczno-noworocznym.

I pierwszym powodem jest zwiększenie floty B737 do ponad 30, co sprawia, że poza szczytami trudno będzie je zapełnić. Dlatego należy szukać kierunków w myśl filozofii Ryanaira i takich, które poprawią wypełnienie samolotów transatlantyckich w niskim sezonie.

Muscat to kierunek typu plaża plus zabytki, z grubsza 6,5h od WAW, zaś Gondar to kierunek typu góry (Siemen), klasztory, kościoły i zamek też 6,5h od WAW. Gondar dysponuje skromną bazą turystyczną, ale na początek wystarczy. Ethiopian oferując loty po 1 500 do Addis Abeby i po 1 800 do Gondaru z bagażem wywoła skokowy wzrost zainteresowania Etiopią w naszym kraju. Etiopia to też kierunek dla mieszkańców USA/Kanady, zwłaszcza dla osób o korzeniach afrykańskich.
krzysiekl 2024-09-09 10:58   
krzysiekl - Profil krzysiekl
LOT już miał Kolombo w formule charter-mix, jednak z tego zrezygnowali i teraz są tylko zwykłe chartery.
LOT na pewno mógłby latać więcej do Indii, także inne miasta (Bangalore?) ale potrzebne są zgody. Wiza premiera Indii niedawno było, ale nic o lotach... ?
Kwestia połączenia do miast typu BKK/SIN/HKG/HAN/SGN to za pewne kwestia nawiązania współpracy z którąś z linii mającą tam bazę, tak by oferować loty z przesiadką.
jjemiolo 2024-09-09 00:09   
jjemiolo - Profil jjemiolo
@ec29: generalnie zgadzam sie z Twoja opinia co do Indii jak tez dalszych punktow w Azji Poludniowo-Wschodniej, choc sadze ze popyt w Polski powinien zapewnic LO klientele do BKK. HAN (oraz SGN i PQC)), CMB i AQB wygladaja co najwyzej jako sezonowe zima. Reszta jest watpliwa, moze tylko KWI bardziej obiecujacy. Czy masz jakies zrodlo informacji by uzasadnic bezposrednie loty do KTM, MCT czy GDQ? Chetnie sie zapoznamy.
ec29 2024-09-07 10:11   
ec29 - Profil ec29
@lysypiotr76

To chyba zależy od kierunku, siły p2p z/do WAW, długości rotacji i godzin lotu. Ja uważam, że LOT bez problemu mógłby otworzyć Kathmandu i Kolombo, w godzinach hotelowych, wyloty z WAW po 22 lub po 20, nawet całoroczne z minimalną ofertą w lecie. Przy otrzymaniu zgód i kupnie slotów mógłby zwiększyć liczbę lotów do Mumbaju do 7-9 tygodniowo. Po wojnie należy też przywrócić stare godziny lotów do DEL i można wystąpić o zgody na loty codzienne. I uruchomić loty do Kuwejtu z WAW na wąskim kadłubie. Na wąskim kadłubie mógłby też latać sezonowo, w zależności od sytuacji polityczno-zamachowo-wojenno-rekinowej, do Gondaru, Muscatu, Aqaby itp.

Ze względu na konkurencję trudne są dłuższe kierunki, takie jak Hanoi, Bangkok, Singapur, czy Australia.
ec29 2024-09-07 09:50   
ec29 - Profil ec29
@krzysiekl

Oczywiście, że Wiedeń jest lepszy od Warszawy: wynagrodzenia około 3 razy wyższe i więcej turystów. I jeszcze LOT jest przerośnięty i masowo oferuje chartery.

Przy czym ani Wiedeń, ani Warszawa nie nadają się na wielki hub, bo są zbyt małe i za mało turystyczne. Frankfurt ma podobny problem i dziwię się, że Lufa nie skorzystała z pandemii, żeby zredukować Frankfurt i powiększyć Monachium.
lysypiotr76 2024-09-07 02:52   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Wejście Etihad czyli ostatniej linii tzw. wielkiej trójki znad Zatoki Perskiej to zła wiadomość dla LOT-u.
Linie z Zatoki są rentowne, mocno zorientowane na pasażera, rozbudowują swoje swoje huby przesiadkowe. Do tego posiadają lepszy produkt dla klientów i tańszą bazę kosztową. Sami prezesi Lufthansy czy AirFrance-KLM przyznali, że walka z tymi liniami skazana jest na niepowodzenie. Tak więc rynek azjatycki zwłaszcza ten południowo-wschodni jest stracony.
rar123 2024-09-06 22:54   
rar123 - Profil rar123
@krzysiekl
Dwa loty dziennie 737-800/737 MAX 8 Flydubai to tyle co jeden lot 777-300ER Emirates, więc może jest to sprawdzenie czy jest wystarczające zainteresowanie na dwa loty EK.
krzysiekl 2024-09-06 21:15   
krzysiekl - Profil krzysiekl
w kwestii Wizzair: teraz we wrześniu jeszcze faktycznie są tylko z Krakowa (pewnie taka zmiana na lato była), ale od października są w systemie loty zarówno z Krakowa jak i Katowic.
krzysiekl 2024-09-06 21:10   
krzysiekl - Profil krzysiekl
ec29, a dlaczego nie?
Wiedeń ma dwa loty EK (jeden B777, drugi A380), Warszawa dużo gorsza?
Flydubai niech sobie lata, ale to nie to samo.
Kiedyś się mówiło o A380 Emirates w Warszawie, ale lotnisko niezbyt przychylnie do tego podchodziło. Poza tym to jednak mniej cargo więc pewna wada dla linii lotniczej.

mj-123 zobacz rozkład lotów, z Katowic też są loty. niektóre są z Krakowa, niektóre z Katowic. Wyszukiwanie z każdego z tych lotnisk uwzględnia połączenia też z tego drugiego.
ec29 2024-09-06 18:59   
ec29 - Profil ec29
@krzysiekl

Niby dlaczego Emirates miałby latać dwa razy dziennie na 777? W ostatnich latach doszło do liberalizacji umowy z Turcją, co doprowadziło do zwiększenia oferty z WAW i pojawienia się KRK, Ethiopian wszedł do WAW, FlyDubai zaczął latać do KRK i POZ i jeszcze do KRK weszły Air Arabia z ZEA i Jazeera z Kuwejtu. Do Abu Dhani lata Wizz. W sezonie zimowym LOT lata do Dubaju.

Czyli mamy zwiększenie konkurencji w WAW połączone z utratą statusu jedynego lotniska w 40 milionowym kraju. Raczej oczekiwałbym FlyDubai we WRO lub GDN, niż powiększania oferty Emirates do WAW. I lotów LOT do Kathmandu i Colombo. Może jeszcze Hanoi.
pawwoj 2024-09-06 17:51   
pawwoj - Profil pawwoj
mj-123 nie masz racji, są również loty z Katowic
mj-123 2024-09-06 15:14   
mj-123 - Profil mj-123
@mflyer: Loty Wizza nie są z Katowic. KTW są w systemie Wizza, ale małymi literami jest zapis, że to przeloty z Krakowa
krzysiekl 2024-09-06 14:20   
krzysiekl - Profil krzysiekl
ciekawe czy pojawi się drugi lot Emirates. Mam nadzieję, że Warszawa nie jest skazana jedynie na Flydubai...
pawwoj 2024-09-06 13:42   
pawwoj - Profil pawwoj
Na pokładzie węgierskiego przewoźnika można dolecieć do Abu Zabi również z Katowic - z niewiadomych powodów pominiętych w tekście
mflyer 2024-09-06 13:40   
mflyer - Profil mflyer
Krakow niestety ostatnio chyba przysypia w kwestii nowych lotów, a przecież tamte rejony miały być konikiem KRK
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy