paolo: Czyli Air One nie bedzie miala nadal nic wspolnego z Alitalia?
i minus sto samolotow liczac sume dwoch linii, ciekawe co bedzie z Volare..
stenus: jakieś konsorcjum włoskich przedsiębiorców. Duce nie chce oddać Alitialii w obce ręce.
paolo: Ale to w koncu kto bedzie wlascicielem nowej AZ? AP, rzad wloski, czy LH? czy AF/KL?
a nowa AZ będzie dochodowa po ścięciu kosztów tych pracowników? czy siatka tez do mocnej redukcji (poza tym co już zredukowano)?
paolo-79
2008-09-05 21:24
z tego co czytalem mowilo ze nie bedzie przerwy w lotach...
okej, a wiadomo co z paxami? Nie ucierpią na tej śmierci i zmartwychwstaniu AZ? Bilety zachowują ważność?;-)
paolo-79
2008-09-05 21:06
Najpierw bedzie formalne bankructwo a w listopadzie wystartuje pierwszy lot nowej AZ.Do zwolnienia bedzie 3.250 zatrudnionych,zamiast wczesniej zapowiadanych 7.000. Rzad wloski nadal ratowanie AZ pomaga sobie ograniczaniem lotow na lotniska Mediolanu. Po 82% redukcji lotow AZ z MXP w kwietniu 2008, teraz zapowiedziano ze Linate (lotnisko 10´od centrum Mediolanu) zostanie zredukowane tylko do polaczenia navetta LIN-FCO.Protestuja wladze Mediolanu i Lombardii ktore juz prawie wypelnily luke po AZ w MXP (od stycznia 2009 LH bedzie miec 6 nowych samolotow zbazowanych w MXP), sloty po AZ z duzym powodzeniem przejmuja AF,AP i LH.Pierwszy lot nowej AZ zapowiada sie na listopad. (corriere.it)