Przerażające: każde otwarcie rynku warszawskiego oznacza koniec samodzielnego LOT-u: może bankructwo, może AerLingusizacja. Dotyczy to również zwiększenia liczby operacji do 800 dziennie. To 1400 nowych slotów.
Tymczasem prawdziwy obraz rynku warszawskiego jest taki, że Wizz i Ryan bez trudu odbierają paxów LOT-owi i tylko brak slotów ich powstrzymuje przed doprowadzeniem LOT-u do bankructwa.
W tym roku Wizz mając 11,7% slotów będzie linią z grubsza równą jeśli chodzi o paxów z/do Okęcia do LOT-u, który ma 61,3% slotów. Wizz ma mieć 4,8 mln paxów. w przyszłym roku Wizz planuje 5,5 mln paxów (czyli wygląda jakby przejął po kimś sloty w S25). W 2025 prawdopodobnie Wizz będzie największą linią z/do Okęcia, a już z pewnością największą linią regularną z/do Okęcia.
LOT będzie miał bardzo duży problem, żeby zapełnić te swoje B737, których będzie miał ponad 30. Do tego dochodzą nowe E295.